#gangganggang

“But the dictionary doesn’t know the meaning of friends…”

Listen, if you don’t have one, you need to get one… #gang. It’s a distinct thing, it’s both homogenous and heterogeneous. Yin and yang. Alike and different. But every member, in their own unique way, is dope as ABSOLUTE FUCK! And y’all just accept each other the way you come.

The one who leaves early, really ain’t tryna talk shit and take shots all night, but they come to support each and every time. They have a good word and a better hug for you, and just their presence makes you smile. That’s gang!

The one who watches their liquor intake, gets up to walk it off, maintains at least five swizzles in the sobriety scale at all times, cuz if they stray too far off path, all hell breaks loose and bad decisions are abound. That’s gang.

The nurturer, making sure everyone is okay. Checks on you like you are the only one there, but has a pulse on everyone. That’s gang.

The turn up tester, checking pulses, but for all signs of life. This one is gonna check in by yelling at you to get your ass in gear and take the party up several notches, cus they said so. That’s gang.

The fun time. This one comes in laughing and hugging and leaves out laughing and grabbing booty. The life of the party for sure. “A party ain’t a party til its ran all through”… that’s gang!

The one always in the know. Knows you, and you, and you and your personal story, because the rest of us just don’t remember you. But this one does, and went to summer camp with your sister and made out with your brother on a choir trip. Yep, they keep us informed. That’s gang.

The chill artsy one. Has a good conversation on hand at all times, and might just throw in something real random … “The Gardens of Nebuchadnezzar” … but cuz the whole gang got great SAT scores and took some college level history, you got a little something to add to the convo even after 4 shots. That’s gang!

The observer. Always watching, taking it all in. Throw on the right song and this one gotta bop to it, but with eyes closed, cuz they need a little personal meditation even during gang time. That’s gang.

The shot caller. Shots, shots, shots, shots…. don’t play, cuz this one will call you out on your inability to follow the rules, and you will never live it down. Take a shot of something… water, wheatgrass, or Patron, your pick, but a shot you must take. That’s gang.

Ready to mingle… single, well perhaps… but this one is trying get on, you or somebody else. That’s gang.

Single… well just single. That’s gang too. Gangs are philanthropic on occasion, open membership drives and such!

Whatever their flavor, they are real friends to savor! Get you some sistafriends and menfriends who hold you down, keep you safe, open their hearts and homes to you, who couldn’t be any more family unless you shared DNA, and who call you on your shit with love and support! No code-switching necessary, cuz we set the code! That’s gang … “ones you can depend on!”

One comment

  1. Deeda Weeda · September 16, 2018

    That was dope!

    Like

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s